Thursday, November 11, 2010

Kecantikan Bilik Tidur




Pendapat saya tentang kecantikan bilik tidur.

Adakah anda mementingkan kecantikan bilik tidur anda?

Ya.Saya seorang yang mementingkan kecantikan bilik tidur .Bilik tidur saya diibaratkan sebagai istana ataupun kotak harta karun.Sebuah istana haruslah dijaga dengan baik,pastikan bilik tidur sentiasa terkunci supaya barang berharga anda tidak dicuri atau diambil tanpa meminta kebenaran walaupun dia adalah seseorang yang kamu kenal.

Seperti kes yang telah berlaku antara saya dan adik saya sendiri.Adik saya selalu masuk bilik saya tanpa meminta kebenaran saya terlebih dahulu,ini akan membuatkan saya sangat marah dengan dia kerana dia ambil barang saya sebarang tidak meminta izin terlebih dahulu..Saya paling benci orang yang berperangai seperti ini.Bukan itu sahaja,dia juga telah membuatkan bilik saya berselerak.Ini akan membuat saya terpaksa mengemas bilik saya semula.

Cerita diatas ini memberi pengajaran dan teladan bagi kita semua dan cerita ini adalah kisah benar.Disini saya ingin menggalakan anda semua untuk mementingkan kecantikan bilik tidur anda serta kebersihan bilik tidur anda.Anda haruslah tahu cara-cara untuk mencantikan bilik anda. Perabot yang mana yang sesuai dalam anda,warna apa yang sesuai,tanggungjawab anda adalah paling penting.Jika anda tidak ada tanggungjawab terhadap kecantikan dan kebersihan bilik tidur maka kotorlah bilik anda dan kecantikan bilik anda juga tidak cantik lagi.

No comments:

Post a Comment